woensdag 14 mei 2014

Banaan Boekweit Breakfast Cake

Zoals jullie nu inmiddels wel weten ben ik een enorme fan van lekker ontbijten!
Als ik wakker word heb ik eigenlijk meteen honger en moet mijn maag gevuld worden met iets lekkers.. Na zo'n 1000x pannenkoeken of havermout te hebben gegeten 's morgens was ik op zoek naar iets nieuws.
Op Instagram volg ik Fannetiek, ze heeft een ontzettend leuke blog over haar reis naar de flexcup.
Daar vond ik ook dit heerlijke ontbijt recept!



Banaan Boekweit Breakfast Cake

Wat heb je nodig?
circa 350 g geprakte banaan (ongeveer 3 middelgrote bananen)
2 tl vanille-extract (of een paar Stevia drops / kokos bloesem)
250 ml ongezoete amandelmelk (of melk naar keuze)
1 tl kaneel
Snufje zout
250 g boekweitmeel (de Jumbo heeft dit!)
30 g gebroken lijnzaad (of chiazaadjes, kan ook!)
30 g havermout
1 el bakpoeder
De ingrediënten zijn voor 6 grote stukken

Wat moet je doen?
Verwarm de oven op 180-200C
Maal het lijnzaad en de havermout fijn in een keukenmachine. De banaan prak je fijn. Mix al de andere ingrediënten en zorg dat het een mooie, gladde textuur krijgt.
Spray een ovenschaal in met olie en verdeel het beslag hier in.
Zet het in de oven voor ongeveer 30 minuten.

Ik heb er zelf een topping op gedaan van magere kwark, cacao nibs en aardbeien, maar je kan zelf natuurlijk eindeloos variëren!

Eetsmakelijk!

~Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten