woensdag 7 mei 2014

Fitness fabels

Fitness en voeding, iedereen heeft er een andere mening over.. Deze dingen zijn in ieder geval fabels en hoef je jezelf niet meer druk over te maken!

1: Als je stopt met sporten veranderen je spieren in vet.
Spieren en vet zijn twee compleet verschillende dingen.. Als je eerst een fanatiek sporter was en daarna stopt breken je spieren helaas wel af en als je dan ook nog meer gaat eten krijg je wel meer vet. Maar het is absoluut niet zo dat het spieren veranderen in vet. Des te meer spieren je hebt des te meer calorieën verbruikt je lichaam, dus spieren zorgen er wel voor dat je vetpercentage niet snel zal stijgen.





2: Plaatselijk afvallen
Ik wil een plattere buik, ik wil slankere benen, ik wil een strakkere kont... We kennen het allemaal wel denk ik. Helaas werkt het niet zo, ondanks dat je genoeg commercials tegenkomt die het wel beweren. PLAASTELIJK VETVERBRANDEN KAN NIET!! Je zal je complete lichaam moeten trainen om dat vet bij je buik kwijt te raken. Dus niet alleen buikspier kwartiertjes, maar ook gewoon squatten en deadliften!

3:Vrouwen worden breed van krachttraining
Hier kan ik me mateloos aan irriteren... Vrouwen die absoluut geen gewichten aan willen raken, omdat ze niet breed willen worden. Dit is zo fout! Je word absoluut niet breed van zware krachttraining, je lichaam word er juist wel strak van! Vrouwen hebben niet genoeg testosteron om net zo gespierd te worden als mannen. Er is wel een verschil tussen de ene of andere vrouw. De één bouwt wat makkelijker spieren op dan de ander. Soms kan het ook zijn dat je makkelijker spieren aanmaakt dan dat je vet verliest, maar als het vet er eenmaal af is komt er een prachtig strak lichaam onder vandaan!



4: Ik kan eten wat ik wil
Ik hoor het soms wel eens rondvliegen in de sportschool:"Ik heb vandaag gesport, dus kan ik weer wat meer eten" of "Ik sport, dus nu kan ik eten wat ik wil zonder aan te komen" Helaas werkt het niet zo, wat het maar zo'n feest. Als je een uurtje gaat sporten verbrand je zo'n 400-500 kcal, dit is net zo veel als een stuk taart of een halve zak chips. Sporten is deel 1 van een gezonde levensstijl en werken aan je lichaam, op je eten letten is deel 2!

5: Buikspier oefeningen geven me een sixpack!
Natuurlijk, met al die buikspierkwartiertjes train je wel je abs, maar helaas is dat niet genoeg. Om je buikspieren ook zichtbaar te laten worden moet je lichaamsgewicht heel laag zijn en daarvoor zal je toch cardio moeten doen en heel erg gezond en clean eten. Naast buikspieren oefeningen zijn er nog meer oefeningen die je helpen met het werken aan je strakke buik. Probeer eens een zware squat of deadlift!


~Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten