zondag 15 juni 2014

Ei muffins uit de oven

Goedemorgen! Na mijn ochtend run wilde ik eiwitpannenkoeken maken, want die staan op mijn eetschema. Omdat mijn gebruikelijke pannetje even niet beschikbaar was pakte ik maar een andere...Nou, die bleek dus niet zo heel geschikt te zijn, want mijn pannenkoek bleef helemaal plakken en verbrande ook nog eens lekker. Ik had me al meerdere malen geïrriteerd aan dit pannetje, dus hij vloog met pannenkoek en al in de container. Scheelt ook weer afwassen!
Maar ja.. wat zou ik nu eens gaan eten? Ik wilde toch eiwitrijk eten dus ik besloot om een keertje ei muffins te maken en ik moet zeggen: ik vind ze geslaagd!



Wat zit er in?
-4 eieren
-Scheutje amandel melk (of melk naar keuze)
-2 Champignons
-1 Tomaat
-Snufje zout
-Snufje peper

Hier maak je 6 muffins van

Voedingswaarde per muffin:
Calorieën: 53
Koolhydraten: 0,7gr
Eiwitten: 3,0 gr
Vetten: 2,7

Wat moet je doen?
Verwarm de oven voor op 180C en vet je muffin vorm in met kokos olie of een bakspray. Snij de tomaat en champignons fijn en verdeel ze over de muffin vormpjes. Vervolgens klop je de eieren met een scheutje melk en gooi hier ook wat zout en peper bij (lekker veel) Verdeel het mengsel over de 6 muffinvormpjes en zet ze voor ongeveer 20 minuten in de oven.
De muffins zullen eerst heel hoog worden, maar als ze afkoelen zakken ze weer in. Niks ergs, want ze smaken toch gewoon lekker.

Eet smakelijk!

~Judith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten