zondag 13 april 2014

Krachttraining voor vrouwen

Heren, dit is een berichtje speciaal voor de dames maar mee lezen mag natuurlijk!

Door mijn werk als fitness instructrice kom ik veel in aanraking met vrouwen die wat extra gewicht willen verliezen, wat strakker willen worden of een platte buik willen krijgen. Vaak geef ik het advies om zware krachttraining te doen. Helaas krijg ik 99% van de tijd te horen dat ze dat absoluut niet willen, want ze willen niet te gespierd worden.. Nou dames, JE WORD NIET BREED VAN KRACHTTRAINING!!!! Je word breed van snoep en die lekkere chocolade cake...
Geloof mij.. ik ben al een jaar bezig en ik ben wel gespierder geworden, maar ik ben niet mannelijk breed geworden of zo.. Ik heb wel een lager vet percentage, zit lekkerder in mijn vel, mijn buik is veel strakker en ik ben sterker geworden.

Vrouwen moeten harder werken voor spieropbouw dan mannen.. Mannen moeten ook ontzettend hard werken om gespierd te worden (hangt ook weleens af van de bouw van die persoon) dus als vrouw word je al helemaal niet snel gespierd.. Het zit niet in ons.. Wij hebben niet zoveel testosteron als mannen. Na een jaar krachttraining pas ik nog steeds in een jurkje :D
 
Ik zal een voorbeeld geven van mijn krachtschema op maandag. Op die dag train ik benen en schouders. Ik ga meestal voor 4 sets en maximale reps. Pak zwaar gewicht, gewicht waar je ongeveer 8-12 herhalingen mee kan maken en dan het dan echt niet meer gaat!
 
Dag 1
Benen/schouders
   4 sets, max reps.
-Clean and press
-squat
-cable front raise
-Squat and press
-Side lunge
-Side raise
-Step ups
-Dumbbell  press
-Deadlift
 
Het kost ongeveer een uurtje van je tijd.. Als je wil kan je er natuurlijk altijd nog wat cardio bij doen!
Heb je vragen over krachttraining? Let me know! Ik wil ze graag voor je beantwoorden!
 
 
Volg mij op instagram: _love2bfit_
 
 
 
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten